Manyetik kapı araması
Geçenlerde Zorlu Center'da bir toplantı vardı Açılalı epey oldu ama mecbur kalmadık ça AVM'lere gitmeyen bin olarak hiç gitmemiştim Zorlu Center’a ama çok iyi bir konser/kongre salonu olduğundan haberdardım Toplantı için kapıdan girdiğimde acaba yanlış bir kapıdan mı girdim hissine kapıldım Zira manyetik kapı ve güvenlik go revirleri yoktu Oysa ülkemizde 3-4 yıldızlı otellerin bile girişinde manyetik kapı vardır ve girişte anahtar, telefon v s ne varsa kenara koymanız beklenir Bu nasıl bir güvenlik anlayışıdır hiç bir zaman anlamadım Hatırı sayılır sayıda ülke gezdim ve manyetik kapılara başka bir ülkede rastlamadım Yanı alt tarafı AVM ye ya da otele giriyorsunuz Kotu bir niyetiniz olsa zaten on kapı yerine kullanabileceğiniz yığınla başka giriş var Vatandaşa eziyetten başka bir şey olmadığını düşünüyorum Umarım Zorlu Center'ın misafirlerini potansiyel terörist olarak görmediği bu yaklaşım diğer kuruınlara da örnek olur
6 inçte Windows
Teste gelen Nokia lumia 1520'yı kısa bir sure kullanma şansı buldum Telefonun detaylı özellikleri ve test sonuçlarını clııp com trde bulabilirsiniz Burada sadece ekran deneyiminden bahsetmek istiyorum Öncelikle ülkemizde yerleşik bir "Nokia sağlamdır“ algısı var Lumia serisi de genel olarak bu algıyı güçlendirecek yapıda Tek parça gövde sayesinde telefon yere düşse bile 3 parçaya ayrılmıyor Ayrıca kullanılan plastiğin yapısı sağlamlık hissini pekiştirecek nitelikte Tüm bunların dışında 6 inçlik Lumia 1520'nin Windows arayu- zuyle birlikte minik bir tablet hissi verdiğim söylemek mümkün Ana ekrandaki pencereleri çok sayıda bile kullansanız kaydırmaya ihtiyaç bırakmadan açılış ek ranma sığmaları mümkün ki bence bu çok önemli
Microsoft, daha once Wındows kullanan cep bilgisayarlarında komik bir şekilde bizi kalem (stylus) kullanmaya zorluyordu Zira o minicik Başlat tuşuna küçük ekranda parmakla basmak neredeyse imkansızdı Bu hata Microsoft’a çok pahalıya patladı Fırına eğer o zaman doğru bir arayuzle kullanıcı nabzını iyi tutabılscydı şimdi ne iOS ne de Androıd bu kadar yaygınlaşabilirdi Masaustu bilgisayarlarla taşınabilir cihazlardaki Windows'un farklı bir arayuze salııp olması gerektiğini düşünememesi, kuşku suz Microsoft‘un yaptığı en büyük hata lardan bin oldu Işın ilginç yanı aynı hatayı daha sofistike bir şekilde yine yapıyor olması.
Standart masaustu ekranı, neyse kı masaustu ve dizüstü PC'Ierdeki yeni Windows'ta üvey evlat muamelesi görmeyecek artık Fakat telefon ekranında durum biraz karışık 4.7 inç telefon ekranında VVindovvs arayuzünu kullanışlı bulduğumu söyleyemeyeceğim Bu boyutta ve altında. Androıd ve iOS çok daha verimli kullanılabiliyor 6 inç ekranda ise Android ve VVindoıvs arasındaki fark kapanıyor ve bir beraberlik soz konusu
Arayuz ve kullanıcı deneyimi açısından bakınca ekran boyutu büyüdükçe Android. Windows'un gerisinde kalmaya başlıyor Tablet boyutlarına geldiğimizde bence iOS listenin tepesındeyken onu sırasıyla Windows ve Android izliyor Microsoft. Windows S ile hem PC'Ierde hem de telefonlarda iyi çalışabilecek bir arayuz yaratmaya çalıştı Bence bu ıkı sandalyeye birden oturmaya çalışmak gibiydi ve istediği başarıyı elde edemedi Bunun en büyük göstergelerinden biriyse PC'Ierdeki arayuz konusunda gen adım atmak zorunda kalması.
Bu konuda Apple'ın PC'Ier ve taşınabilir cihazlar için iki ayrı işletim sistemini kapsayan stratejisi daha çok benimsendi Tekrar Lumia 1520'ye dönersek, ne zaman Lumia bir telefon incelesem. ak lımdan "keşke bu telefonda Android -arayuzu- çalışsa" düşüncesi geçer Nokia Lumia 1520’nin büyük ekranı. YVm- doıvs ile daha iyi bağdaştığı için ilk defa böyle düşünmedim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder